Saturday 14 July 2012

MaJL!S BerTuNaNg.


Pertunangan merupakan mukadimah kepada perkahwinan. Ianya diharuskan didalam islam bagi memberi peluang kepada si lelaki atau perempuan untuk mengenali pasangan masing -masing dengan lebih dekat lagi.
Tempoh pertunangan ini juga merupakan masa bagi seseorang itu untuk membenihkan roh persefahaman ikatan kasih sayang dengan pasangan masing -masing ke arah melahirkan sebuah mahligai keluarga yang bahagia.

Kini,bermula lah 1 episod baru dalam kehidupan saya.Perkara yg tak dijangka&disangka2..tempoh perkenalan yg singkat yg membawa kami berdua kpd perhubungan yg lebih serius..Alhamdulillah..walaupun jarak yg jauh memisahkan kami,namun kerana hati&perasaan terasa dekat membuahkan rasa rindu,kasih&sayang yg tak berbelah bagi..Alhamdulillah..semuanye kerana Allah s.w.t.yg meniupkan rasa kasih syg dihati kami berdua.

Dgn hati&fikiran yg tenang menyatakan persetujuan apabila dilamar oleh si lelaki.Tidak mampu berkata apa2,hanya mampu mengucap alhamdulillah sbg tanda syukur pada Yang Maha Esa...
debaran semakin terasa bila hari yang dinantikan tiba..Si lelaki tidak hadir kn diri sbb kekangan kerja..Namun itu semua tak menjadi penghalang kerana apa yg penting doa,restu keluarga&paling penting mendapat keberkatan dari Ilahi..


                                                   Bincang2 apa yg patut..Hehe

                                                    cincin bertunang..


Selesai sudah..Alhamdulillah....
" Apabila salah seorang daripada kamu bertunang, maka jika sekiranya dia boleh melihat wanita itu hingga membawa kepada kehendak atau kemahuan untuk berkahwin, maka lakukanlah!" (HR. Abu Daud)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum
Sila tinggalkan comment anda disini..